sobota 21. prosince 2013

Barbora Šťastná: Šťastná kniha

Souznění, tak by se dal popsat můj nejsilnější pocit z téhle knihy:-) Stejný věk, podobné starosti i radosti. 

Asi před dvěma měsíci jsem narazila na http://stastnyblog.cz/ - a byla jsem z něj nadšená. Autorka je vtipná a zábavná a to, o čem píše, je mi víc než blízké. Úvahy či krátké fejetony o rodině, práci, přátelích, o plánech, proplouvání životem. Spolu s blogem jsem zaregistrovala i čerstvou knihu, která je tím nejlepším z blogu. Neodolala jsem a dobře udělala...

Oficiální anotace: 
Taky vás někdy napadlo, že byste chtěli změnit svůj život? Odjet meditovat do Indie? Chovat bio ovce na Šumavě? Zachraňovat děti v Africe? Pracovat v baru na středomořské pláži? Taky mě to napadlo, ale, upřímně řečeno... nechtělo se mi. Místo toho jsem vyzkoušela různé způsoby, jak být šťastnější, a přitom si nechat svůj život takový, jaký je: s manželem a dvěma dětmi, s bytem na hypotéku a normální pracovní dobou. A zjistila jsem, že štěstí si nechci schovávat na Vánoce, na dovolenou nebo na někdy jindy.

Už jen ty názvy kapitol ve mně rezonují:

Byla bych o moc šťastnější, kdybych nebyla bordelářka - to si říkám každou chvíli, kdy nutně potřebuju najít nějaké doklady, cestovní pas, nebo jako naposledy, když jsem dva dny hledala kostým Mikuláše… Sehnat paní z matriky mimo úřední den, aby na počkání vyrobila duplikát rodného listu k zápisu, to dá vážně dost práce. Zvlášť když ten originál pak najdu o dva dny později…

Spánek je tím, čím dřív býval sex - Každý večer si říkám - dneska určitě půjdu spát už v deset. Jenže ještě se potřebuju podívat na tohle, dodělat tamto, zapsat si tohle… Večer mi to myslí nejlíp, udělám nejvíc práce. A pak je tu najednou půlnoc. Můj syn Bartoloměj se ovšem obvykle budí mezi 5:30 a 6:00….

Možná bych to neměla říkat, ale díky alkoholu jsem šťastnější. Skoro pokaždé. -  Není nutné komentovat. U mne funguje:-)

Nejjistější způsob jak něco nestihnout, je mít na to spoustu času. - Příští rok nechám ty kalendáře k vánocům udělat už v říjnu. Fotky můžu přece vybírat průběžně - to si říkám každý rok. A jak to dopadne? Dva týdny před vánoci se k tomu konečně dostanu, věnuju tomu dvě noci a pak trnu, jestli to v laboratoři stihnout včas vyrobit. A to je jen jeden z příkladů...

Prostě a jednoduše - Šťastnou knihu jsem si víc než užila. A blog mám v záložkách a pravidelně nakukuju - doporučuju totéž, je plný drobných rad, jak si užívat života tady a teď.

Ještě jedna anotace, tentokrát přímo od autorky:

Moje drobné experimenty se štěstím se odehrávají na půdorysu mých obyčejných dnů. Zkusila jsem například:
  • vyházet staré oblečení
  • usmívat se v pondělí ráno
  • znovu si přečíst Ronju, dceru loupežníka
  • pít víno
  • namalovat si pusu červenou rtěnkou
  • zavařovat povidla
  • plakat v kině
  • pít víno (ano, je to tu dvakrát a není to překlep)
  • prožít čtrnáct dní bez peněz
  • ochutnat chobotnici
  • zmoknout
  • odškrtnout si splněný úkol ze seznamu
  • mluvit s neznámými lidmi
  • nenadávat na sněhovou kalamitu
  • věřit komplimentům
  • dívat se cizím lidem do rozsvícených oken
  • představovat si, že jsem Angelina Jolie
  • jít běhat, i když se mi nechce
  • jít na country koncert, i když country vůbec neposlouchám
  • uvařit kohouta na víně (a pít u toho víno)
A o tomhle všem je Šťastná kniha.
Hodnocení 5/5

Barbora Šťastná: Šťastná kniha

Nakladatel: Motto
Rok vydání: 2013 (1. vydání)

Žádné komentáře:

Okomentovat