středa 5. srpna 2015

Barbora Šťastná: Jak jsem sebrala odvahu


Znáte Šťastný blog Báry Šťastné? Ne? Teď máte jedinečnou příležitost to napravit. Po úspěšné Šťastné knize přichází na trh novinka Jak jsem sebrala odvahu.


Taky máte někdy strach? Nemyslím ten hýčkaný strach z hororu v televizi, ale takové ty každodenní úzkostné stavy? Ze zubaře, finančního úřadu, dopisu od soudu, z nemoci? Strach, že jste zapomněli vypnout žehličku, že vám ukradli peněženku s doklady, že ten zmeškaný hovor od třídní učitelky znamená nějakou hroznou kalamitu? Anebo z toho, že se provalí, že nic neumíte a jste úplně příšerná matka? Tak i o tomhle je tahle kniha. Kromě toho je ale i o odvaze, díky které můžeme dělat a zažívat nečekané. Když se totiž přemůžeme a dodáme si ji, můžeme si třeba skvěle popovídat s úplně neznámým člověkem. A víte, jak se vám uleví, když najdete odvahu nebýt na chvíli perfekcionistou a šprtem, který dělá vše na jedničku, ač ho to strašně vyčerpává? A co teprve když přemůžeme strach a řekneme své první NE, anebo když poprvé požádáme o pomoc a ono se nám jí dostane? Změnit náš pohled na svět můžou úplně obyčejné věci – třeba velký klobouk na hlavě nebo vši ve vlasech našich dětí. A nejhezčí chvíle dne se může objevit v okamžiku, kdy ji čekáme nejméně.




Bára Šťastná je moje spřízněná duše. Když jsem před několika lety objevila její blog, strávila jsem na něm několik dní, dokud jsem si ho celý nepřečetla. Šťastná kniha, která z něj posléze vznikla, mi usnadnila vánoční nakupování – prostě jsem ji koupila všem svým uhoněným kamarádkám a spolužačkám. Máme toho totiž s autorkou dost společného – stejný věk a podobné starosti i radosti. Bára si mě získala tím, že se pozorně rozhlíží kolem sebe a všímá si drobností, které máme tendenci přehlížet. Umí si užívat malých radostí všedního dne, být tady a teď. A navíc píše vtipně - o rodině, práci, přátelích, plánech či o proplouvání životem. Daří se jí to i v knize Jak jsem sebrala odvahu, jejíž základ opět tvoří rozšířené a trochu přeskládané příspěvky z blogu. Možná, že nejsou už tak spontánní a legrační jako ve Šťastné knize, pořád je to ale inspirativní čtení. Navíc propracovanější a vyzrálejší, za což možná může přibývající věk. Lehce nadbytečné mi přišly jen odkazy na názory a výzkumy odborníků, nějak moc mi evokují příručky osobního rozvoje.


Každopádně jsem se ale už rozhodla: letošní vánoční nákupy zahájím právě teď, ještě před prázdninami, tuhle knížku totiž svým životem smýkaným kamarádkám nemůžu nekoupit.

  



Hodnocení: 90%



Barbora Šťastná: Jak jsem sebrala odvahu
·         Nakladatel: Motto
·         ISBN: 978-80-267-0439-3, EAN: 9788026704393
·         Popis: 1× kniha, vázaná, 240 stran, 12 × 19 cm, česky
·         Rozměry: 12 × 19 cm
·         Rok vydání: 2015 (1. vydání)

1 komentář:

  1. Tahle kniha vypadá skvěle :) Od autorky si už dlouho chci něco přečíst, ale pořád nějak není čas. Rozhodně jsi mě ale nalákala! .)

    OdpovědětVymazat