sobota 20. srpna 2016

Letní shakespearovské slavnosti: Romeo a Julie

Po mnoha a mnoha letech zase na letním Shakespearovi. Romeo a Julie v Lichtenštejnském paláci, od režisérského dua Trpišovský, Kukučka (SKUTR). No, není to představení pro každého (jak by řekla moje matka - moderní pojetí), ale já jsem se tedy dost bavila. 

Skvělá scéna, originální retro kostýmy, moc pěkná hudba (ze Zeffirelliho filmu i od Prokofjeva), vtipné skupinové taneční scény (disko tanec motýlů mi z paměti hned tak nevymizí). 

I herci byli vesměs výborní, tedy až na Terezu Voříškovou, jí tu Julii věřím jen do chvíle, než promluví... Ovšem když jen cupitala s motýlími křídly na zádech a velkýma botama na podpatku na nohou, nebo němá scéna lásky na první pohled, to bylo kouzelné. Na druhou stranu - vzpomněla jsem na své první shakespearovské slavnosti, kdy jsem na Hradě byla na stejné hře - bylo to v roce 1994 (cože? 22 let?!), Julii tenkrát hrála Tereza Brodská, pořád se chichotala a třepala ve vzduchu nožičkama, ještě dnes mám při té vzpomínce husí kůži, takže vlastně: zlatá Voříšková. 

Jako Romeo mě hodně překvapil Jan Sklenář, kterého skoro vůbec neznám. I když pak jsem si uvědomila, že jsem ho kdysi viděla v Klicperově divadle ve hře Oskar a růžová paní, kde byl nezapomenutelný. Pobavili Jiří Vyorálek s Lenkou Krobotovou v roli Kapuletových, roztomilá chůva Nadi Konvalinkové, věčně sjetý kněz Vavřinec v podání Saši Rašilova nebo komické duo Vančura - Cina (Merkucio a Benvolio). 

Celkově bylo tohle představení trochu úlet, ale vtipný, komický a zábavný. 

Všechna fota:  Patrik Borecký, http://www.shakespeare.cz/






Žádné komentáře:

Okomentovat