středa 16. září 2020

Michaela Klevisová: Drak spí

Máte rádi detektivky, kde neteče moc krve, ale o to více se řeší psychologie postav či staré křivdy? Máte pocit, že by Vám dobrá kniha  v aktuální napjaté epidemické situaci mohla pomoci vypnout a odbourat tak stres? Pokud ano, pak mám dobrý tip na originál českou krimi: Drak spí od Michaely Klevisové

Nejnovější román někdejší dvojnásobné královny české detektivky nás zavede do jižních Čech, do malé vesničky nedaleko rakouských hranic, do oblasti zvané Česká Kanada. Právě sem se po 14 letech vrací  mladá žena Eliška, která tu jako dítě trávila s maminkou každé prázdniny. Jenže pak se něco pokazilo, něco, co matku navždy poznamenalo, něco, co způsobilo rozkol mezi oběma ženami i nechuť se sem vracet. Eliška by hrozně ráda přišla na to, co bylo tehdy příčinou  změny matčina chování - co třeba nějaký nevydařený milostný románek? Jenže po jejím příjezdu se začnou dít divné věci - nejdřív zmizí dávná kamarádka, o den později je nalezená mrtvá další přítelkyně z dětství, která se do rodné vsi vrátila navzdory úspěšné kariéře food blogerky a influencerky. Co jí vyštvalo z Prahy? Souvisí to s jejími nápady na podnikání? Anebo se 14 let starým nevyřešeným případem? Proč měla oběť vytetovaného zrovna draka? Případu se ujímá pražský kriminalista Josef Bergman a jeho kolegyně Sylvie Sedláková. 




Drak spí mě po dlouhé době opět přivedl k české detektivce a bylo to prima setkání. Psychologický příběh rozehraný na ploše malé vesnice - všehovšudy čtyři chalupy a několik okolních samot. Všichni si tu vidí do talíře, všichni si myslí, že se navzájem dokonale znají, ale přesto skoro každý ze zdejších obyvatel skrývá nějaké tajemství. Jeden schovává před manželkou peníze, druhého trápí exekuce, další má problémy s psychikou. Tajnosti se týkají snů a dávných přání i událostí, které se vracejí do vzdálené minulosti. Vlastně skoro každý, kdo se na straně vyslýchaných vyskytne, by mohl mít nějaký motiv... 

Čtení docela svižně utíká, je to napínavé, autorka si se čtenářem hraje a i zdejší atmosféra je skvěle vykreslena - blata, temné lesy, bývalé německé pohraniční vesničky srovnané se zemí, po kterých zbyly jen studny, propadlé sklepy a zplanělé ovocné stromy. Navíc ta spousta linií - duševní choroba, poválečný odsun (vzpomněla jsem si na Jiřího Březinu), sociální sítě a sledování cizích životů, kradení nápadů - to vše mě hodně bavilo. Knížku jsem nakonec dala na jeden zátah (a šla hrozně pozdě spát). A až do konce jsem netušila, kdo je vrah, to mám ráda:-)




Za mne jedna z nejlepších knih z celé dosavadní série s inspektorem Bergmanem, doporučuji.  A jsem moc zvědavá na připravovaný televizní seriál. 



Hodnocení: 95%


Michaela Klevisová: Drak spí
  • Nakladatel: Motto
  • EAN: 9788026718413
  • ISBN: 978-80-267-1841-3
  • Popis: 1× kniha, vázaná, 336 stran, česky
  • Rozměry: 13 × 21 cm
  • Rok vydání: 2020 (1. vydání)

Žádné komentáře:

Okomentovat