neděle 24. června 2018

Levandulová farma pod Řípem



Vlastně mě vůbec nenapadlo, že se kousek od mého rodiště pod Řípem může pěstovat levandule. To je přece záležitost slunné Provence, ne? No jo, ale znáte to: globální oteplování, sympatická umanutost některých lidí - prostě to jde i tady. 

Dnes jsem tedy vyrazila do blízkých Židovic na Den otevřených dvoří na Levandulové farmě. Byla to krása. Barvy od bílé přes růžovou, modrou až fialovou, spousta kultivarů. Vonělo to tu, paráda. I výrobky z levandule tu měli - marmelády, sirupy, cidery, mýdla, vonné polštářky, tyčinky na rty apod. Krom toho i lokální marmelády z višní a dřínků a další dobroty. Lidí se tedy se sešla spousta, ale dalo se to, i parkování bylo vyřešeno. Zvládala jsem i hodně zajímavou komentovanou prohlídku. 

Škoda jen, že nevyšlo počasí, na fotkách mi chybí modrá obloha:-) Ale tak snad někdy příště (ještě mám já i vy šanci v neděli 1.7., a ve čtvrtek 5.7. 2018, kdy se budou konat další dny otevřených dveří). 

2 komentáře:

  1. To je paráda :). Také jsem netušila, že i u nás jsou levandulové farmy, vypadá to úžasně. Díky za skvělý tip na výlet a přeji krásné léto plné prima zážitků.

    OdpovědětVymazat