pátek 7. srpna 2015

Iva Lecká: Všechno je jednou poprvé aneb Ještě jsem se nezbláznila

Znáte to: vedro, jste někde u vody, časopis už máte prolistovaný, křížovku vyluštěnou, nechce se vám nic, řešíte maximálně číslo ochranného faktoru a dilema, jestli stojí za to kvůli té zmrzlině postavit se do fronty. Přiznejte si to, tak trochu se nudíte... Spravila by to kniha? Hlavně ne nic závažného a ať se nad tím nemusí moc přemýšlet... Mám pro vás tip právě pro tuto chvíli, knihu Ivy Lecké: Všechno je jednou poprvé aneb Ještě jsem se nezbláznila.


Iva Lecká je celebrita z jednoho pražského soukromého rádia, kterou já ale bohužel neznám, neb poslouchám jen veřejnoprávní rozhlas, což mě plně uspokojuje. Kromě toho se údajně vyskytuje v Prima jízdě na Primě, píše články a fejetony do časopisů a kritizuje oblečení známých osobností (inu, prostě se dokonale míjíme…).  Známou se stala díky knize Deník šílené matky aneb Ženská vydrží jako kůň  z roku 2011, které se prodalo několik tisíc výtisků.  Jak název napovídá, kniha je o tom, co přináší mateřství a jak se po narození dítěte obrátí matce život vzhůru nohama. V roce 2012 vydala Iva Lecká druhou knihu: Všechno je jednou poprvé aneb Ještě jsem se nezbláznila. Autorka se tu snaží vypořádat se situacemi, které v jejím životě měly premiéru – první pusa, první rande, první sex, první svatba, první rozvod, první dítě, první dovolená…. Oblíbenými terči a spolutvůrci veselých okamžiků jsou kromě hlavní hrdinky rodinní příslušníci, zejména manžel, tchyně a syn Tobiáš, objevují se tu ale i přátelé a známí, případně vytěžuje i své sny, taktéž zdroje velmi humorných situací… Dozvíme se tedy spoustu podrobností ze života autorky, jak strávili rodinou dovolenou v Chorvatsku, jaké peripetie přineslo zakoupení chalupy v podobě drážního domku u frekventované trati, pobaví nás historky o životě s tchyní, výlety po vlastech českých i výpravy do přírody či pod stan apod. Iva Lecká se snaží z každodenních peripetií vytěžit co nejvíce, každá životní kalamita je zjevně námětem, vše prostě stojí za to. „Ten kdo nemá smysl pro humor, je z každé nadsázky v šoku a sám před vámi uteče“, říká autorka…


Přiznávám, tento typ literatury zpravidla nevyhledávám, tahle kniha se mi dostala do ruky víceméně náhodou. Nějak mě ty „veselé historky z natáčení“ bez hlubšího přesahu neberou…  Cílem je prostě pobavit, rozesmát, ukrátit čas. Pohodové letní čtení, nenáročná kniha do kufru na dovolenou. Věřím, že tahle kniha si našla a najde spoustu čtenářů, resp. čtenářek, je dostatečně čtivá, jednoduchá, přináší to, co většina žen denně prožívá a je tedy pro ně snadné se s autorkou identifikovat. Doba si zřejmě podobnou literaturu žádá, nedávno jsem v knihkupectví s překvapením zjistila, že knih, kde hlavní hrdinka „s notnou dávkou humoru“ popisuje příhody, slasti a slasti života s malým dítětem/nepraktickým manželem/s mnoha dětmi/po rozvodu/v důchodu/při chalupaření atd. (nehodící se škrtněte), jsou plné regály. Já si už zřejmě další Ivu Leckou odpustím, i když třetí kniha (a tentokrát by mělo jít přímo o román!), Dámská jízda s Milanem, je již na pultech. 

 

Díky nakladatelství Šulc a Švarc za recenzní výtisk.

Hodnocení: 50%


Iva Lecká: Všechno je jednou poprvé aneb Ještě jsem se nezbláznila

  • Nakladatel: Šulc a Švarc
  •  ISBN: 978-80-7244-321-5, EAN: 9788072443215
  • Popis: 1× kniha, vázaná, 144 stran, 13,5 × 20,5 cm, česky
  •  Rok vydání: 2012 (1. vydání)

2 komentáře:

  1. Autorku také vůbec neznám - nejsem z Prahy, oblečení celebrit jde mimo mě a ani na tu televizi moc nekoukám :D Kniha vypadá jako moc fajn oddychovka, ale je fakt, že mě humorné historky ze života nikdy až tak nebraly a když, tak si raději přečtu knihu ve stylu Vejce a já.

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za recenzi, ale asi si ji nekoupím...

    OdpovědětVymazat