úterý 27. března 2018

Becky Masterman: Sůl do rány

"Thriller plný zvratů, ve kterém jde o všechno, s postavami tak skutečnými, až vám to trochu láme srdce. Vynikající." - právě to řekla o nejnovějším románu Becky Mastermanové Shari Lapena, autorka bestsellerů Manželé odvedle a Někdo cizí v domě. No uznejte, navnadilo mě to:-)



Hlavní hrdinkou je bývalá agentka FBI Brigid Quinnová. Po ukončení aktivní služby žije se svým manželem v Arizoně a snaží se žít normální život. Pak ji ale zastihnou dvě zprávy - otec leží v nemocnici se zápalem plic a její bývalá kolegyně od policie Laura Colemanová potřebuje pomoc s jedním případem. Jak otec, tak Laura žijí na Floridě, tak je tu jedinečná příležitost obě mise spojit. Jednu linii příběhu tak tvoří rodinná historie - vzpomínky na dětství a dysfunkční rodinu, napjatý vztah k matce, nesourodé manželství rodičů, to celé v nemocnici u lůžka těžce nemocného. Druhá část příběhu je napínavější - Laura Colemanová odešla od policie a snaží se dokázat nevinu člověka, který čeká ve floridské věznici už patnáct let na vykonání trestu smrti, který mu byl udělen za vyvraždění rodiny - manželky a tří malých dětí. Laura je přesvědčená, že dotyčný byl odsouzen neprávem, těla dětí se nikdy nepodařilo najít a i v usvědčujících důkazech jsou mezery. Nové technologie (DNA analýza, zaměření mobilního telefonu atd) i pečlivější výslech svědků by mohly pomoci k obnově případu, i když Brigid si tím zrovna jistá není. Jenže čas se krátí a datum popravy se blíží.... Pomůže Brigid za pomoci svých známostí z minula a dedukčních schopností vyřešit případ? 


 

Musím přiznat, čekala jsem trochu víc. Možná mě zaskočilo to, že Sůl do rány je již třetím dílem série a ač jednotlivé knihy na sebe příliš nenavazují, některé informace mi chyběly. Např. to, že jsem se teprve někde kolem stránky 200 zjistila, kolik je hlavní hrdince let... Překvapivých 59, já ji tipovala asi o 20 míň.... Ve světle tohoto zjištění pak získaly pasáže věnované rodinným kořenům Brigid trochu jiné zabarvení. Moc mě neoslnilo samotné vyšetřování starého případu, i když mě fascinuje, kolik si toho literární postavy z minulosti pamatují. Já, která nevím, co jsem dělala minulý týden... Nemělo to ale celkově moc šmrnc, nebylo to čtení, od kterého bych se nemohla odtrhnout.  Vlastně nakonec ty rodinné vztahy byly zajímavější. Pro fajnšmekry byly tedy aspoň pasáže z poprav:-) 

Co mě bavilo, to byly reálie Floridy - úplně jsem si připomněla seriál Dexter i mou předloňskou návštěvu tamtéž - vlhké podnebí, hurikány, slejváky, komáry, staré dřevěné domy s vybledlými nátěry...  Podle recenzí jsou předchozí dva díly série lepší, takže si asi budu muset přečíst Boj se tmy a Běsni a zuř. 




Děkuji nakladatelství MOBA  za recenzní výtisk.


Hodnocení: 65%

Becky Masterman: Sůl do rány


  • Nakladatel: MOBA
  • EAN: 9788024380513  ISBN: 978-80-243-8051-3
  • Originál :A Twist of the Knife
  • Překlad: Tilcer, Roman
  • Popis: 1× kniha, vázaná, 408 stran, česky
  • Rozměry: 13 × 20,8 cm
  • Rok vydání: 2018 (1. vydání)

Žádné komentáře:

Okomentovat