úterý 31. ledna 2023

Jiří Březina: Nalezení

Jiřímu Březinovi, mému oblíbenému jihočeskému autorovi detektivek, vyšla na podzim již pátá kniha s vyšetřovatelem Tomášem Volfem. Po Polednici, Promlčení, Vzplanutí a Mizení je tu Nalezení (pro mě jsou tedy tyto názvy Utrpením...).


Tomáš Volf, pražský kriminalista z 1. oddělení, tentokrát pomáhá během své dovolené v rodném městě řešit případ vraždy malého kluka a jeho ztracené (nebo unesené?)  sestry. Spolupracuje při tom nejen s místní vyšetřovatelkou a jejím týmem, nýbrž i s někdejší kolegyní Evou, která aktuálně působí jako soukromé očko najaté rodiči obou sourozenců. A co víc, Tomáš se nevrací jen do míst, kde vyrůstal, vrací se i v čase - před 15 lety se v městečku udál podobný případ, který se ale nikdy nepovedlo úplně vysvětlit. Tenkrát se ztratila Tomášova spolužačka, která byla po nějaké době nalezena zavražděná. Mohou oba skutky spolu souviset? A může být pohřešovaná Eliška ještě naživu? Pomůže vyřešení případu Tomášovi zbavit se jedné noční můry?

Příjemné čtení na jeden večer, které mě tentokrát bavilo výrazně víc než předchozí díl Mizení. Opravdu pěkně to odsýpalo, kulisa jihočeského městečka mi připomněla úplně první Březinovu knihu Na kopci, kterou mám od něj stejně asi nejraději (pokud vím, tak se autor aktuálně k textu této knihy vrací, že by se chystal dotisk či nové redigované vydání?) Bavilo mě střídání časových rovin, vývoj hlavního hrdiny od puberťáka do současnosti (no, i když vlastně tihle týpci se zas tolik nemění) i atmosféra provinčního městečka.

Těší mě autorův trend nezahlcovat knihy brutálnímu podrobnostmi násilí, ani to nepřehánět s honičkami a přehnaně akčními sekvencemi.  A i když na konci knihy to přece jen  napínavé je, o něco víc oceňuji zařazení jedné vzácné choroby do celé zápletky. Vzácná onemocnění, to je moje parketa:-) (mimochodem, pamatujete si, co měla Třináctka v Dr. Housovi za diagnózu? Tak vidíte). Jen mi přijde trochu neobvyklé, jak policie spolupracuje se soukromou detektivkou Evou, fakt by to takhle prošlo? 

Nicméně, jak říká sám autor v jednom rozhovoru: "Čtenář by měl na konci knihy cítit, že zlo dostalo co proto" - a to se myslím v Nalezení povedlo. Budu se těšit na autorovy další knihy (a přimlouvám se, jestli by mohly být trochu delší....).

Díky Ježíškovi za pěkný vánoční dárek:-)


Hodnocení: 90%


Jiří Březina: Nalezení 
  • Nakladatel: Motto
  • EAN: 9788026723301
  • ISBN: 978-80-267-2330-1
  • Popis: 1× kniha, vázaná, 256 stran, česky
  • Rozměry: 13,5 × 20,8 cm
  • Rok vydání: 2022 (1. vydání)

Žádné komentáře:

Okomentovat