neděle 16. září 2018

Blogerská merenda Albatrosu

Blogerská merenda Albatrosu, to je akce, kterou již tradičně pořádá pro své blogery nakladatelství Albatros Média a hlavně tedy skvělá Olga Biernatová. I já mám to štěstí patřit do téhle skvělé party, byť podobné akce mě zpravidla z časových i logistických důvodů trochu míjejí. Tentokrát jsem si ale udělala alespoň trochu času a vypravila se na Žižkov do VinCaffé.



Ač jsem přišla s předstihem, kavárna již byla zaplněná a přes hlasy knižních milců nebylo slyšet vlastního slova. Tak alespoň vychutnat zdejší dobré Americano a předstírat, že tu výrazně nezvyšuji věkový průměr:-)



Prostor pak uchvátila Olga, která nám více než hodinu vyprávěla o tom, jaké skvělé knihy vydají nakladatelství sdružená pod značku Albatros Média do konce roku. Olga má opravdu dar navnadit, mrkněte tedy, co z té opravdu široké nabídky zaujalo mě:


Maruška Doležalová vydává svou druhou knihu. Tentokrát to nebude přepsaný blog (anebo jen trochu), ale hlavně vzpomínky na dětství. Vyrůstala jsem sice o dekádu dřív, nepochybuju ale, že si to užiju. 


Nový Simon Mawer a zase české reálie? To si samozřejmě nesmím nechat ujít, Skleněný pokoj je jedna z knih, která mě uchvátila. Tahle kniha bude pod stromečkem určitě (pokud si ji nepořídím ještě dřív:-)


Olga moc chválila, prý v podobném stylu jako megaúspěšný Losos v kaluži (netuším, nečetla), tak dám šanci. 


Tohle nám prý nesmí ujít - prý si při čtení vzpomeneme třeba na Hájíčka.... No, uvidíme...
"Dominik opatrně sbírá sníh do sáčku, aby v mrazáku uchoval jeho přítomnost. Jenže ta je stejně prchavá jako život špinavého kluka, kterého Dominik vídá jako zjevení každou noc u postele. Pokoj, v němž si ve 20. letech paní Pumprlová psala deník, i trosky starých budov, na něž si pamatují jen obyvatelé budějovického lágru, ožívají. Tři časové linie, tři generace a i osudy mnoha lidí, se kterými si pohrála historie, se prolínají v jeden strhující příběh, v němž se vrací lidé z dávných dob, protože minulost zůstala nedořešená. S posledními přeživšími se však musí definitivně přihlásit o slovo."


Tady je prý skvělý i první díl nazvaný Podivuhodný život osamělého pošťáka. Tak možná tip na vánoční dárek. 

Olga mě navnadila dokonce i na nějaké young adult a dětské knihy, no uvidíme, do vánoc je ještě daleko...







Po představení knih přišel čas na dort a občerstvení, jenže to už jsem zase musela utíkat (ve stejný den jsme doma slavili Bartolomějovi 12 narozeniny). Ale dárek pro každého blogera - kniha z produkce Albatrosu dle vlastního výběru plus jeden recenzní výtisk plus nějaké ňamky - jsem si odnést stihla:-)



Ještě v MHD jsem se tak začetla do krimi thrilleru Tatérka a doma si pak prohlédla nádherně vypravené Příběhy na dobrou noc pro malé rebelky. 

   

Díky moc Albatrosu, že si své blogery takhle hýčká:-) 

Žádné komentáře:

Okomentovat