úterý 30. července 2019

Michaela Klevisová: Sněžný měsíc

Je léto, na knižním trhu trochu okurková sezóna, nakladatelství si zřejmě chystají munici na vánoční trh. A tak je nutné ocenit nakladatelství Motto, které právě teď dodalo na knižní pulty novou knihu první dámy české detektivky, Michaely Klevisové. Původně jsem myslela, že si ji přečtu  na dovolené, ale nakonec jsem to nevydržela:-)


Sněžný měsíc, šestá kniha ze série s komisařem Josefem Bergmanem, se po dvou předchozích dílech odehrávajících se v Holandsku (Ostrov šedých mnichů) a v Norsku (Zmizela v mlze) vrací do Česka, resp. na severní Moravu, do Beskyd. Právě tady v prologu umírá stará paní z lesní samoty, o pár měsíců později je před jednou z roubenek nalezena mrtvola její nevlastní dcery, zaměstnankyně realitní kanceláře Olgy. A do třetice - právě sem, do odlehlého koutu hor, zavítala před nějakým časem na kurs jógy jiná realitní makléřka, ta byla ovšem nalezena ubodaná v Praze. Mohly se ženy znát? Nebo zemřela Olga omylem místo své sestry a zaměstnavatelky Valérie?  A co další členové rozvětvené rodiny?  Jakou hru v pozadí hraje místní všemocný podnikatel Hanák? Je za vším nějaká stará rodinná tragédie, točí se vše kolem lukrativního prodeje realit, nebo svou roli v příběhu hraje i divoká beskydská příroda, která láká nejen turisty, ale také pytláky? To všechno bere kriminalista Bergman v úvahu, když se pokouší rozmotat komplikované rodinné a sousedské vztahy a odhalit tajemství, která někteří zdejší obyvatelé pečlivě skrývají...

Michaela Klevisová

Sněžný měsíc mě příjemně překvapil. První polovina knihy vlastně není ani moc detektivka, autorka nás poměrně obšírně uvádí do situace, čekejte spíš společenský román (trochu mi to připomínalo třeba Želary), vyšetřování se rozjede až v druhé části (to už jsem začínala váhat, jestli se tu ten Bergman nakonec vůbec objeví). Velkou roli hraje v knize příroda - ať už autorka popisuje zapadlé roubenky na odlehlých stráních, nebo divokou zvěř, která je předmětem obdivu, ochrany či touhy po trofeji. Z knížky jsem měla až filmový pocit, třeba se námětu někdo ujme (Beskydy nejsou televizním Doktorem Martinem zdaleka vyčerpány). Na druhou stranu:  knižní trailer Albatrosu mě tedy trochu vyděsil a asi by mě na knihu úplně nenavnadil.



Sněžný měsíc je příjemná odpočinková kniha na dovolenou, detektivka, ve které nestříká krev, hlavní hrdina se neutápí v alkoholu a existenciálních problémech a všechny postavy jsou úplně normální a uvěřitelní lidé.  Určitě si ji přečtěte, a pokud se o prázdninách chystáte do Beskyd či Javorníků, bude váš čtenářský zážitek jistě dokonalý:-)

Hodnocení: 90%

Michaela Klevisová: Sněžný měsíc
  • Nakladatel: Motto
  • EAN: 9788026715641
  • ISBN: 978-80-267-1564-1
  • Popis: 1× kniha, vázaná, 272 stran, česky
  • Rozměry: 13 × 21 cm
  • Rok vydání: 2019 (1. vydání)

1 komentář:

  1. Předchozí autorčiny detektivky mne bavily o hodně více.

    OdpovědětVymazat