čtvrtek 17. prosince 2020

Výstava Bylo nebylo

Asi jedna z posledních kulturních událostí tohoto divného roku, aneb pod vlivem seriálu Emily in Paris jsem se vypravila do Fóra Karlín na výstavu Bylo nebylo (na otočku z Liberce). 

Možná jste o téhle akci slyšeli - není to výstava v pravém slova smyslu, spíš jakási multimediální show. Rozpohybované slavné obrazy impresionistů - Clauda Moneta, Vincenta van Gogha, Augusta Renoira, Paula Signaka, Edgara Degase a Bohumila Kubišty - na velkých plátnech a panelech v prostorách koncertního sálu Fóra Karlín, to vše za doprovodu hudby (např. Mahler, Chopin, Debussy). Celé to trvá 40 minut, prostorem můžete procházet, nebo si někde sednout a nechat na sebe obrazy působit všemi smysly. 

Výstava začala v září a měla trvat až do konce roku, protiepidemická opatření ji ale na poměrně dlouhou dobu uzavřela. Já jsem výstavu navštívila poslední den před prosincovým přechodem do epidemického stupně 4, v respirátoru a se změřenou teplotou u vchodu (měla jsem 34 C, tak nevím...). Otázkou je, jestli se show ještě návštěvníkům otevře, na webových stránkách Fóra Karlín se uvádí, že dočasně odloženo. 

A jaký to byl zážitek? No, pravda je, že jsem měla trochu větší očekávání, něco jako že budu doopravdy součástí obrazu. V reálu: hodně světla, moc otevřený prostor, nepromítalo se na strop, jen na stěny a podlahu, dost lidí. Ale abych nekecala, fotogenické a působivé to bylo, navíc těch 40 minut uteklo jako voda. Takže nakonec jsem ráda, že jsem si ten výlet udělala.

A možná to bylo i naposled, co jsem letos někam vyrazila...























































Žádné komentáře:

Okomentovat