pondělí 14. listopadu 2016

Divadlo: Bratři v tricku: Plovárna

Poslední půl rok chodím nějak podezřele často na nový cirkus. Jo, já vím, že už je žánr, který je vlastně na ústupu ze scény, ale nějak si nemůžu pomoci... Prostě se to tak sešlo....



Začalo to na konci prázdnin, kdy jsem si střihla dvakrát Letní Letnou (prvně po mnoha letech jsem zachytila někdy v červnu začátek předprodeje). Fenomenální bylo Limbo, o maličko slabší pak představení Cirque Le Roux The Elephant in the Room. Nejlepší cirkus jsem ale viděla na konci října na Floridě, kde se mi poštěstilo navštívit legendární Cirque du Soleil a představení La Nouba v Disney Spring. Nádhera. Nutno říct, že po tomto zážitku jsem nad představením Losers od Losers Cirque Company přece jen trochu ohrnovala nos, ale nebylo to vlastně vůbec špatné, jen na mne dost taneční. Na posledním novém cirkusu v tomto roce (doufám) jsem byla minulý týden v Jatkách 78.

Jatka 78 jsou skvělý prostor v holešovické tržnici, který se opravdu vyvedl. Multifunkční divadelní sál, malá scéna, tréninková hala, zkušebna, galerie a bar. Poprvé jsem tu byla záhy po otevření na místní klasice La Putyce - při pohledu do kalendáře mě teď úplně vyděsilo, že už to jsou skoro dva roky... Uff, to to letí. 


Tak teď jsem tedy vyrazila na Bratry v tricku a jejich Rozmarným létem inspirovanou inscenaci Plovárna. Dva pánové, kteří se nudí u vody, jsou zaskočeni příchodem mladé krásné dívky. Oba se jí začnou dvořit a navzájem se trumfovat. A slečna není zrovna pasivní... Dojde i na zapojení diváků, byť naštěstí jen symbolické - diváci se stávají řekou, ve které oba klauni plavou. Krom toho se v inscenaci žongluje, pěstuje se provazochodectví (po provaze se chodí, příp. se na něm leží či houpe), velmi podstatou roli pak má párová, resp. skupinová akrobacie.

No, myslela jsem, že to bude mít trochu větší švih a tempo. Na můj vkus tu bylo dost pomalých, až statických scén a taky se tu přespříliš žonglování. Ale jinak to bylo vcelku poetické, s minimem rekvizit a přesto to pěkně vystihlo předlohu. 

V hodnocení spatřených kusů by Plovárna obsadila asi poslední místo. Není to ale tím, že by to bylo špatné představení, jen jsem ji viděla jako poslední a v porovnání s Limbem či Cirquem du Soleil mě to tolik nechytlo... 
Hodnocení: 75 %. 



http://bratrivtricku.cz/



Bratři v tricku: Plovárna
Premiéra: 3.2.2013. Výprava: Marianna Stránská. Režie: Veronika Riedlbauchová.
Hrají: Adam Jarchovský, Václav Jelínek, Kristýna Vlčková

Žádné komentáře:

Okomentovat