sobota 24. listopadu 2018

Michael Třeštík: Ledaže se pletu

Tak se právě ukázalo, že jsem asi poslední na světě, kdo nezná seniora Michaela Třeštíka. Já ho tedy znám, ale jen jako autora knihy Zdi tvé, která se mi fakt hodně líbila. Ale že je to nejpopulárnější senior na Facebooku, to jsem netušila. Ovšem teď, když jsem si přečetla jeho nejnovější knihu "Ledaže se pletu", stala jsem se jeho 15434-tou sledující:-)




Pravda tedy je, že kdybych bývala byla věděla, že jde o knížku facebookových statusů, tak bych si ji asi nikdy nepořídila, což by byla věčná škoda.



Michael Třeštík je totiž mistr zkratky. Jeho statusy mají pár vět, a přitom jsou vtipné a vypointované.  Na malém prostoru dokáže s humorem popsat každodenní úkony, vzpomenout na manželské a rodičovské peripetie, shodit snahu o zdravý životní styl či reagovat na aktuální dění. Je tu spousta sebeironie, která je sympatická, i laskavost plynoucí z nadhledu člověka v letech. 

Uvařil jsem si kávu, ale byla nějaká hořká, nevím proč, nechtělo se mi ji pít, a tak jsem do ní vrazil loktem, vylil ji mezi věci na stole, a bylo to vyřešený. 
....

Čtu, že za devět tisíc bych mohl jít na kávu s Bárou Nesvadbovou. Vůbec o tom neuvažuju, protože při tom, jaký jsem introvert, by mi musela dát mnohem víc. 
....

Spousta lidí, dětí, psů a Mikulášů před kinem OKO, trochu bláto, trochu ten chodníkový sajrajt. Stojím, vedle mne Tomáš, jen Jonatana v náručí, pod námi leží čísi vystrašený labrador, Ela se o kus dál snaží nebát čerta. Koukám, že labrador má pod tlapkou dudlík, koukám, že Jonatan nemá dudlík. Očima Tomáše navedu na dudlík pod labradorem. Nehnul brvou, pomalým pohybem hlavy zkontroloval, že se nikdo nedívá, nohou odstrčil tlapku labradora, rychle sebral dudlík, olízl ho a strčil Jonatanovi do pusy. Pokud jde o moje otcovství, u Tomáše rozhodně nemusím být v nejistotě. 
...

Bais se flegmaticky válí v trávě, drbu ji na břiše: „Jak to, že je ta mistička pořád plná? Jak to? Jak to, když i šunčičku jsem do ní dal? Copak je to za nepapacího pejska!?“ A takový jsem býval uměřený a racionální člověk.



"Ledaže se pletu" ale nejsou jen facebookové glosy, jsou tu i delší texty - fejetony, glosy, vzpomínky - na dětství, studium, vojnu, koníčky, zaměstnání. Knížka vhodná k občasnému náhodnému otevření a začtení se. Jediná výtka - těch "podprsenkových" vsuvek byl na mne až moc. 

Od sbírky statusů ze sociálních sítí nemůžete čekat nic hlubokomyslného, ale pobavit Vás mohou slušně. A to se Michaelu Třeštíkovi alespoň v mém případě povedlo. Jsem zvědavá, jestli to zabere i u mých rodičů, kteří mají k autorovi věkově podstatně blíž. Dozvím se to po vánocích:-)

Díky nakladatelství AlbatrosMédia za milou knížku. 

Hodnocení: 85%

Michael Třeštík: Ledaže se pletu
  • Nakladatel: Motto
  • EAN: 9788026713142
  • ISBN: 978-80-267-1314-2
  • Popis: 1× kniha, vázaná, 224 stran, česky
  • Rozměry: 12,3 × 19,2 cm
  • Rok vydání: 2018 (1. vydání)

Žádné komentáře:

Okomentovat