středa 18. prosince 2019

Ivanka Devátá: Džungle v kuchyni

Asi si říkáte, co to proboha je? Co to čte? Takové střídání žánrů? No jo no, chtěla jsem si zase po čase přečíst něco totálně nenáročného, pohodového, dílko, které mi vystačí maximálně na jednu cestu autobusem do Prahy. A tahle kniha se vyloženě nabízela, protože moje maminka má herečku Ivanku Devátou moc ráda a právě tuhle její nejnovější knihu, která letos vyšla v nakladatelství Motto, si přeje pod stromeček. 



Oficiální anotace: 

Čekáte od Ivanky Deváté omračující recepty z ingrediencí neslýchaných a cizokrajných? Omyl. Spíše se dozvíte, že ve dvaceti letech ještě neuměla uvařit ani kafe. A tak začala vstřebávat jakékoliv znalosti z oboru gastronomie, přičemž byla ochotná osvojit si recept i vyhlášené bordelmamá, pokud by stál za to. A hle, vdala se třikrát a nikdo se s ní nechtěl rozvést. A proč? Protože úžasně vařila. 

No, nebudu vás napínat. Je to opravdu takové lehké nezávazné povídání o běžných věcech ze života. Dozvíte se, který z manželů holdoval alkoholu, která tchyně uměla vařit, zjistíte, že herečka Hegerlíková neuměla francouzské brambory apod. Pobavíte se u spousty veselých momentů a trapasů souvisejících s jídlem, vařením, stravováním na cestách či pohostinností. Dojde i na pár rodinných receptů, nečekejte nic exotického, klasickými přísadami jsou prášek do pečiva, solamyl nebo hera. Ale kdo by si rád nezavzpomínal na dětství? Navíc jsou to recepty dost jednoduché, Ivanka Devátá se do žádných složitostí s mnoha přísadami a náročnými postupy nepouští, a to je mi sympatické. Přiznám se, že jsem si dva tři recepty taky opsala a možná příležitostně něco upeču:-)




Ivanka Devátá je příjemně sebeironická a sem tam i vtipná, takže i tahle má očekávání byla naplněna.

Ale můžete mi klidně napsat na sociální síť, jak jsem nemožná a hloupá a píšu o blbostech. Já internet nemám, takže se o tom ani nedozvím. Tak hodně trpělivosti a shovívavosti. Jsem už stařenka a nemůžu být úžasná donekonečna.“ 

„Ostatně jsem četla, že kuchařka nemá nikdy svá jídla hanět a omlouvat se. „Dnes se mi to nepovedlo, co myslíš, Jeníčku? Je tam málo muškátu, viď?“ Houby, všeho je tam správně, a pokud má Jeníček řeči, ať si to příště uvaří sám.“ 

„Zůstalo mi utajeno, proč moje pečlivá maminka zavčas nezasvětila dceru do kuchařského umění. Jen se domnívám, že maminka měla svou roli hospodyně za celoživotní úkol, zatímco úkolem dětí bylo dobře se učit. Tak dělala báječné obědy a my jsme s bratrem nosili báječná vysvědčení.“ 

Předchozí knihy Ivanky Deváté se věnovaly dětství, rodině, cestování, pobytům v nemocnici apod. Kniha o jídle do tohohle konceptu dokonale zapadá. Ideální kniha pro maminku, tchyni či babičku – kapitoly krátké, písmena dostatečně velká, vtipné, jednoduché. Obálka od Ivy Huttnerové taky potěší. Myslím, že moje maminka bude o Vánocích spokojená. 


Hodnocení: 75%



Ivanka Devátá: Džungle v kuchyni

  • Nakladatel: Motto
  • EAN: 9788026716402
  • ISBN: 978-80-267-1640-2
  • Popis: 1× kniha, vázaná, 152 stran, česky
  • Rozměry: 12 × 19,2 cm
  • Rok vydání: 2019 (1. vydání)

Žádné komentáře:

Okomentovat