sobota 1. června 2019

Cirque du Soleil: Toruk - The First Flight





Slavné montrealské novocirkusové divadlo přivezlo do Prahy svou další show: Toruk - The First Flight, představení inspirované Cameronovým filmem Avatar. Lístky jsem si koupila už někdy před rokem, takže už jsem zdárně vypustila z hlavy, kolik stály, a mohla jsem si to tím pádem dokonale užít. 

A že to byla paráda! Děj je situována do doby před Avatarem (prequel se odehrává cca 3000 let před filmem) a jedná se o mystické putování dvou chlapců, jehož cílem není nic menšího než záchrana planety před přírodní katastrofou.  Musí od všech humanoidních kmenů na planetě získat jejich ochranné předměty a pak zkrotit nestvůru - létajícího draka Toruka. 

Představení založené na vizuální stránce, neskutečně bohaté výpravě, nádherné choreografii i artistických výkonech. Úžasné jsou v představení využité loutky - obří květiny, šestinozí dravci, kostra posvátného tvora, létající draci a další. Projekční plocha má velikost 6ti IMAX pláten... A tvůrci dokázali zapojit i diváky - prostřednictvím speciální aplikace ožívaly obecenstvu chytré telefony v rukou a představovaly tu hvězdy, tu lávu, tu poletující semínka - vtipné. 

Toruk bylo moje druhé představení, které jsem od Cirque du Soleil viděla naživo - před třemi lety jsem v Orlandu navštívila La Nouba. Každá z těch her byla úplně jiná, Toruk je víc divadlo, příběh, La Nouba spíš artistická exhibice, obě ale byly úžasné. Budu si muset hlídat, až se Cirque du Soleil v Praze zase objeví...:-)




























Oficiální trailer: 













Žádné komentáře:

Okomentovat